+420 261 109 600
PO-PÁ 8:00 - 17:00

Jak řešit pojistnou událost v zahraničí

Úvodní strana » Novinky » Jak řešit pojistnou událost v zahraničí

Jak řešit pojistnou událost v zahraničí

Šlápnutí na mořského ježka, zlomenina po uklouznutí na mokré dlažbě, krádež mobilu na tržnici… a další nepříjemnosti pořádně pokazí vzpomínky na letní dovolenou. Poradíme vám, co dělat v případě pojistné události, kam zavolat a jaké doklady si uschovat pro pojišťovnu.

emergency.jpg

Než zamknete kufr a vyrazíte za hranice na plánovanou dovolenou, nezapomeňte si sjednat cestovní pojištění s co nejširší pojistnou ochranou. Správně zvolené cestovní pojištění oceníte nejen v případě nemoci nebo úrazu, ale také při krádeži zavazadel, osobních věcí, elektroniky nebo nechtěném poškození vybavení hotelu.

TIP: V TOTAL BROKERS vám s výběrem cestovního pojištění poradí. Navštivte některou z našich poboček.

Účtenky z nemocnice nevyhazujte

Základem každého cestovního pojištění do zahraničí je pojištění léčebných výloh. V případě ošetření v lékařském zařízení vám pojišťovna proplatí nejen léčbu a případné poplatky hrazené přímo v ordinaci lékaře, ale také platby za léky, nutné převozy a transporty či ubytování doprovázející osoby. V rámci cestovního pojištění můžete využít i asistenční službu.

Pokud musíte v zahraničí vyhledat lékaře, uschovejte si všechny lékařské zprávy, originály účtenek za ošetření, léky, převozy a pobyt v nemocnici. Po návratu domů nahlásíte pojistnou událost a pojišťovně předložíte všechny doklady a účtenky.

Když si nevíte rady s výběrem vhodného zdravotnického zařízení, nedomluvíte se, máte vážný úraz nebo je nutný náročný lékařský zákrok, využijte pomoc asistenční služby. Vyškolený operátor vám poradí a poskytne potřebné informace. Telefonní číslo asistenční služby je uvedeno na průkazce, kterou dostanete při sjednání cestovního pojištění.

Krádež ohlaste na policii

Zahraniční letoviska jsou často rájem zlodějů a kapsářů. Když přijdete o své kufry nebo jiná cestovní zavazadla a osobní věci, je k nezaplacení připojištění zavazadel. Toto pojištění oceníte i v situaci, kdy se zavazadla nebo věci v nich uložené poškodí. Pokud si s sebou do zahraničí vezete mobilní telefon, tablet, počítač, kameru a jinou elektroniku nebo sportovní vybavení, vyberte si cestovní pojištění, které kryje škody i na těchto věcech.

V případě krádeže nebo loupeže co nejdříve zajděte na nejbližší policejní stanici. Zde sepište policejní protokol, který po návratu domů předložíte pojišťovně. Důležité je, aby tento dokument obsahoval seznam odcizených, zničených a poškozených věcí a popis celé situace. Po návratu domů bude pojišťovna vyžadovat i originály účtenek odcizených věcí.

Když nerozumíte, nic nepodepisujte

Na dovolené můžete někomu jinému z vlastní nešikovnosti nebo neopatrnosti způsobit škodu na zdraví či majetku. Pokud se například na cyklostezce vaší vinou srazíte s bruslařem a zraníte ho, může se účet za léčbu a ušlý příjem vyšplhat do stovek tisíc korun. Pro tyto rizika je vhodné mít v rámci cestovního pojištění sjednáno také pojištění odpovědnosti.

Pokud škoda vznikne, snažte se celou situaci řádně zdokumentovat. Pokuste se také zajistit doklady potvrzující vznik a rozsah pojistné události. Pokud si nevíte rady, raději kontaktujte asistenční službu pojišťovny a domluvte se na vhodném postupu. Když škoda vyžaduje přítomnost policie, uschovejte si všechny vystavené dokumenty pro pojišťovnu. Může se vám také stát, že po vás poškozený bude požadovat peníze hned na místě. Nikdy za vzniklou škodu přímo neplaťte a ani se k tomu nezavazujte.

Po návratu domů jednejte s pojišťovnou

Po návratu zpět do České republiky vás čeká vyřizování pojistné události. Vždy postupujte podle pokynů pojišťovny. Pokud nevíte, jak začít, podívejte se na internetové stránky vaší pojišťovny. Obvykle zde najdete různé postupy řešení a potřebné formuláře k ohlášení škody. Tiskopisy vyplňte, přidejte všechny požadované dokumenty a vše předložte pojišťovně. Po vyřízení pojistné události obdržíte pojistné plnění.

PO-PÁ 8:00-17:00
+420 261 109 600